2021.10.07-től a Roborockshoptól vásárolt termékekre a következő garanciális feltételek érvényesek:

10.000- forint  eladási ár alatt 2 év szavatosság,

10.000- forint eladási ár felett 2 év szavatosság és összesen 3 év jótállás 

(mely áll a kötelező jótállás időtartamából és az azt 3 évre kiegészítő önkéntes jótállásból) 


Mindkét garanciális eljárás egyszerűen intézhető a hamarosan induló Roborockshop Garanciafutár szolgáltatásunkkal. A garanciális javítások esetén az el- és visszaszállítás ingyenes. Amennyiben a javítás nem garanciális vagy a jótállási időn kívüli térítéses javítást igényelnél, úgy szintén a Roborockshop Garanciafutár szolgáltatásunkat ajánljuk, de kérjük vedd figyelembe, hogy ez esetben a javítási és szállítási költség is a vevőre hárul.

A 3 év kiterjesztett garancia aktiválásához a vásárlást követő 30 napon belül termékregisztráció szükséges, a felhasználói fiók "rendeléseim" menüpontjában.

Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK)

Attól, hogy az adott helyzetben melyiket lehet és melyiket érdemes igénybe venni. Sok tényező befolyásolhatja: kitől és mikor vásároltad a terméket, milyen forrásból vetted a terméket; eléred-e az eredeti forgalmazót, akitől vásároltad, és ilyesmik. A következő pontokban elmondjuk a lényeget mindegyikről, azután már talán könnyebben fogsz tudni választani.
Ez nehéz kérdés, mert eltérő feltételeket kell összehasonlítani. Mi azt mondjuk, hogy a forgalmazói (pl. Roborockshop) jótállás a legerősebb, mert az nyújtja a leghosszabb védettségi időt, illetve az biztosítja a vásárló számára legelőnyösebb feltételeket. A sávos jótállás értelmében (a részleteket az ÁSZF-ben és a jótállási jegyen találod) a kötelező jótállás a Fogyasztók esetében a termék árától függően 1-3 év. Mi a Roborockshop-nál ezt önkéntesen, értékhatártól függetlenül 3 évre terjesztjük ki, és a nem-fogyasztók (cégek, egyéni vállalkozók, stb) esetében is érvényesítjük. Szerintünk a kötelező jótállás és a 3 éves Roborockshop önkéntes jótállás kombinációja adja a legerősebb védelmet a vásárlóinknak, mert hiszünk abban, hogy a cégünk és webshopunk évek múlva is helyt tud állni a jótállási kötelezettségeiben.
A “gyártói garancia” kifejezés alatt mind a gyártói önkéntes jótállás, mind a termékszavatosság érthető. Ezekre akkor lehet szükség, ha az a kereskedő, aki a jótállási jegyen szerepel nem tud (mert időközben megszűnt, eltűnt vagy elérhetetlen), vagy nem akar a jótállási kötelezettségeinek eleget tenni. Ilyenkor keresheted a termék gyártóját, a hazai képviseletét, a hivatalos importőrt vagy a disztribútort is.
Igen, igaz. Mind a gyártói önkéntes jótállás, mind a termékszavatosság feltételei között szerepel, hogy kizárólag a Magyarországon, hivatalosan forgalomba hozott termékekre vonatkozik. Ezt teljes biztonsággal csak akkor lehet tudni, ha Xiaomi Hivatalos Partnertől vásárolsz, mint például a Roborockshop. A hivatalos partnerek aktuális listáját a Xiaomiofficial.hu oldalon, a Hivatalos partnerek menüpontjánál találod.
Csak hivatalos, magyarországi forgalmazásban vásárolt termékre érvényesíthető, a gyártó által meghatározott és változó feltételek között (pl. egy mobiltelefon esetében 1 év, nem cserélhető akkumulátorra 1 év, fülhallgatóra 3 hónap - a részleteket a termék csomagolásában lévő “Warranty Card”-on találod). Neked kell bizonyítanod, hogy a termék hibáját nem te okoztad, és csak javítás vagy kicserélés kérhető. A feltételeket figyelmesen olvasd el, mert lehetnek egyéb kizáró tényezők (pl. kereskedelmi használat). Ha a termék mellett nincs Warranty Card csomagolva, akkor nagy valószínűséggel a gyártó nem vállalt önkéntes jótállást a termékre.
A pontos részletekért olvasd el az ÁSZF-ben és a jótállási jegyen találod, de a főbb részletek a következők: a termékszavatosság 2 évre szól, de nem a vásárlás időpontjától, hanem a forgalmazás kezdetétől - vagyis, ha a megvásárolt terméked már másfél éve raktárban állt, amikor megvetted, és a termékszavatossági igényedet az importőrrel szemben akarod érvényesíteni (mert például a webshop, ahol vetted már nem elérhető), akkor csak egy fél év maradt a kellékszavatossági időből. Ez is csak a hivatalos, magyarországi forgalmazásban vásárolt termékre érvényesíthető, és itt is neked kell bizonyítani, hogy a termék hibáját nem te okoztad. Csak javítás vagy kicserélés igényelhető.
A pontos részletekért olvasd el az ÁSZF-ben és a jótállási jegyen találod, de a főbb részletek a következők: a kellékszavatosság is 2 évre szól, de ez csak azzal a kereskedővel szemben érvényesíthető, akitől a terméket vásároltad. Leegyszerűsítve: az első 6 hónapban a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy a meghibásodás oka a nem megfelelő használat volt, utána neked kell bizonyítani egy független szerviztől származó szakvéleménnyel, hogy a hiba már akkor megvolt amikor a terméket megvásároltad. Kérhető javítás vagy kicserélés - illetve árleszállítás (az értékesítő költségére történő kijavítással) vagy elállás. A kellékszavatosság hossza nem-fogyasztók (cégek, egyéni vállalkozók, stb.) esetében csak 1 év, és végig a nem-fogyasztó vevőnek kell bizonyítania, hogy a hiba már akkor megvolt amikor a terméket megvásárolta. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető.
A pontos részletekért olvasd el az ÁSZF-ben és a jótállási jegyen találod, de egyébként ennek feltételeit a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szabályozza. A főbb részletek: csak azzal a kereskedővel szemben érvényesíthető, akitől a terméket vásároltad; a termék árától függő, 1-3 évig terjedő sávos jótállási idő, végig a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy a meghibásodás oka a nem megfelelő használat volt; kérhető javítás vagy kicserélés - illetve árleszállítás (az értékesítő költségére történő kijavítással) vagy elállás. A kötelező jótállás nem-fogyasztókra (cégek, egyéni vállalkozók, stb.) nem vonatkozik!
A pontos részletekért olvasd el az ÁSZF-ben és a jótállási jegyen találod, de itt a lényeg: ez is csak azzal a kereskedővel szemben érvényesíthető, akitől a terméket vásároltad - vagyis a Roborockshoptól; felső értékhatártól függetlenűl minden termékre 3 év jótállást vállalunk, amelynek teljes hossza alatt nekünk kell bizonyítani, hogy a termék a meghibásodás oka a nem megfelelő használat volt; kérhető javítás vagy kicserélés - illetve árleszállítás (az értékesítő költségére történő kijavítással) vagy elállás. A Roborockshop önkéntes jótállása a nem-fogyasztókra (cégek, egyéni vállalkozók, stb.) is vonatkozik!
Ha cégre vásárolsz (az az egy cég nevére kéred a számlád), akkor arra kell figyelned, hogy a szabályozás miatt vásárlóként egy céget nem ugyanazok a jogok illetnek meg, mint egy fogyasztónak minősülő természetes személyt. Azt sokan tudják, hogy egy cég (egyéni vállakozó, szervezet, stb.) vásárlása esetén nincs elállási jog és nincs 3 munkanapos cseregarancia, de azt már sokkal kevesebben, hogy ha céges a vásárlás, akkor nincs kötelező jótállás! (Ha a Roborockshop-tól vásárolsz cégre, akkor ugyan még mindig ott van az önkéntes jótállás, de ez máshol egyáltalán nincs így.) A szabályozás szerint a céges vásárlók esetében csak kellékszavatosság van, de az is csak 1 évig, ami alatt a bizonyítási teher végig a vásárlóé! Mindig nézd át alaposan a vásárlási feltételeket, ha cégre vásárolsz, és mindig mérlegeld, hogy érdemes-e lemondanod ezekről a jogokról!
Az elállás szabályozai szerint a vásárló csak a megvásárolt termék kipróbálásához szükséges használatot meghaladó mértékű használat okozta károkért tartozik anyagi felelősséggel elállás esetén. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy azért, mert kicsomagoltad a terméket, hogy ki tudd próbálni, azért nem lehet értékcsökkentést felszámítani. Ahogy azért sem, mert leszeded a védőfóliát a telefonról vagy okosóráról, azért, hogy lásd a kijelzőt. Ha viszont ezt a fóliát eltéped vagy kidobod, akkor azért már igen, ugyanis ezt a terméket - hiába hibátlan - már nem tudjuk újként eladni, mert a vásárló tudni fogja, hogy ezt már használták. Ilyenkor már mi is csak értékcsökkenten tudjuk értékesíteni, de mivel erről az értékcsökkenésről nem tehetünk, ezt az értékcsökkenést érvényesíteni fogjuk az elállási eljárásban. Vagyis azontúl, hogy 14 napon belül kell jelezned az elállási igényedet, érdemes arra is figyelni, hogy ne csökkentsd a termék értékét, sem a csomagolás hiányosságaival, sem olyan sérülésekkel, túlhasználattal, ami a kipróbáláshoz nem okvetlenül szükséges.
Ha a meghibásodott a megvásárolt terméked, akkor a szerviz a bevizsgálást követően választhat, hogy kijavítja vagy cseréli a meghibásodott terméket (ha a csere a javításhoz képest aránytalanul nagy többletköltséggel járna, akkor a szerviz dönthet a javítás mellett). Ha a meghibásodást a megvásárlást követő 3 munkanapon belül jelzed az ügyfélszolgálatunknak, akkor a szerviz (a bevizsgálást követően), jogos igény esetén nem hivatkozhat az aránytalan többletköltségre, a hibás terméket cserélnünk kell. Figyelem: a 3 munkanap nem a cserére vonatkozik, hanem az igény jelzésére! Gyakori hiba a vásárlók részéről, hogy a 3 munkanapot onnantól számítják, hogy elkezdik használni a vásárolt eszközt, holott a határidő a vásárlás napjával kezdődik! A hibás termékért küldött futár nem visz magával csereterméket, mert előbb be kell vizsgálni. Jelentéktelen meghibásodás esetén cserére nincs mód, a 3 munkanapos cseregarancia kizárólag azokra az esetekre vonatkozik, amikor a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A 3 munkanapos cseregarancia csak a jótállásra kötelezett tartós fogyasztási cikkekre (ezek jellemzően a 10000 Ft eladási ár feletti termékek) vonatkozik, és csak természetes személy vásárlók vehetik igénybe - tehát, ha cégre kérted a számlát, akkor erről a jogodról is lemondasz!